divendres, 30 de maig del 2008

Les llums de setembre, Carlos RUIZ ZAFÓN

Aquesta història m'ha agradat molt. La recomanaria a nois de la meva edat. És un gènere de misteri-aventura.
La història comença amb la mort de l'Armand Sauvelle. En aquell moment la família Sauvelle ha de pagar moltes factures. Al no poder pagar-les, la Simone, l'esposa de L'Armand, decideix buscar un treball. Un dia apareix un home davant de la seva porta. Els hi ofereix un treball com a dona de neteges de la seva mansió. La Simone al no veure cap altra opció, s'ofereix com ha treballadora.
L'amo d'aquella mansió es diu Lazarus. Ell invita a la família Sauvelle a sopar. Quan arriben, s'esperen al pati interior i allà troben un ocell donant voltes pel cel, en aquell moment cau en picat a terra. Tots, espantats, s'apropen a veure com es troba. Al apropar-se es, queden de pedra, veuen que l'ocell era de fusta. Després van a sopar.
Al dia següent ja van a netejar la casa. En Dorian, el fill de la Simone, passa la tarda dibuixant mapes i la Irenne, la germana gran d'en Dorian es queda tancada a la seva habitació. Un dia coneixen a la Hannah, una noia molt activa i que parla molt, una cuinera d'en Lazarus. Més endavant ella els hi presenta a l'Ismael que es el seu cosí. La Irenne s'enamora d'ell. L'Ismael és un navegant d'uns 16 anys, ell la porta amb un vaixell a un far i l'hi explica la història de les llums de setembre. Un dia la Irenne rondant per la mansió troba una habitació molt estranya. Des d'aquell moment comencen a passar coses molt estranyes. Si les voleu saber, haureu de llegir el llibre, és molt interessant.

6 comentaris:

maria jimenez freixes ha dit...

wenasss !!! jo me he llegit un del zafon i no m'ha agradat gens els trobo una mica rollo i ''empalagosos''

Esther ha dit...

Jo aquesta novel·la no l'he llegit, però sí que he llegit altres llibres del mateix autor. El príncep de la boira, per exemple, és també una bona novel·la d'intriga i misteri, que crec que us pot agradar força. I L'ombra del vent, que és la novel·la que ha fet famós en Carlos Ruiz Zafón, és extraordinària. De tota manera, ara (aquesta última) no us la recomano, és un llibre per adults, però podeu recomanar-lo als pares per aquest estiu.

vero ha dit...

Jo en canvi els trovo interesants aquests llibres d'aventua n'he llegit dos i m'han agradat molt!

paulita ha dit...

D' aquest autor ja en vem llegir un llibre, i també era molt interessant i aquest també es veu molt interessant.

raquel ha dit...

M'agradaria llegir-lo, perqúè vaig llegir El príncep de la boira i em va agradar molt. Segur que aquest llibre és molt interesant.

Marc Farriols ha dit...

Hola!! de aquest autor e llegit alguns llibres m'agrada molt com escriu putser em llegire aquet per l'estiu .