divendres, 4 d’abril del 2008

Tom Sawyer, Mark TWAIN

Tom Sawyer és un relat de fets reals.
En Tom té molts amics, però no té pares i viu amb la seva tieta Polly.
Sid, el seu cosí, i ell no fan molt bones migues, i sempre es fan la punyeta. La tia Polly sap que Tom era bastant canalla, i per això, totes o gairebé totes les gamberrades que fa en Sid se les carrega en Tom. La tia Polly no creu mai en Tom ja que ell sempre deia moltes mentides.
A la novel·la passen diferents aventures en molt poc temps. Al final tot acaba bé.
Mark Twain explica al final del llibre que no pot tenir un final ni llarg ni estrany, ja que com tots els altres, quan parlen de nens han de fer-se grans, en Tom ha de créixer.
L'avaluo amb un 6'5 perquè m'agradaria que hi hagués més emocions.

12 comentaris:

Esther ha dit...

Has llegit una adaptació de la novel·la de Mark Twain... Has trobat que era un text massa senzill per a 2n d'ESO?

Gonzalo ha dit...

Estic llegint el llibre i es molt divertit, un argument grarciós i no molt semblant al de la pel·lícula, pero es molt entretingut i el recomano.

Gonzalo ha dit...

Les aventures de Tom Sawyer, Mark TWAIN (Adaptació).
És un relat basat en fets totalment reals.
En Tom és un noi orfe que viu amb la seva tieta Polly.
A casa seva té un cosí anomenat Sid, no són molt amics, però fora de casa té molts bons amics amb els que fa, moltes gamberrades.
En Tom es un noi molt mentider, per això, els únics que el creuen són els seus amics, però a casa la tia Polly no el creu.
En aquesta història, hi ha moltes aventures, bastantes emocions, però com a la majora de llibres, s'acaba tot bé.
Com al final del llibre no hi ha un final de continuació, sinò un normal, perquè en Tom ha de crèixer.Tot això, ho explica Mark Twain al final del llibre.
La meva Puntuació per aquest llibre es un 7,7, segons la meva opinió hi hauria d'haver més subtemes perquè tota l'estona dóna volta al mateix. Una lectura axií la recomano a gent jove, entre 10 i 15 anys, a persones que li agradin llibres d'aventures i a les que li agredin llibres cómics.

Marc Farriols ha dit...

El llibre Tom Sawyer es una novel·la molt entretinguda bueno jo he llegit la adaptació el real no , el llenguatje es senzill i no hi han parts molt rebuscades.

maria jimenez freixes ha dit...

estic d'acord amb vosaltres jo he llegit la adaptació i esta bastant be
hi ha capitols k avegades s'et fan llargs i avurrits jo es vaig llegir l'any passat per catala i el vai gpuntuar i el continuo puntuan amb un 6'75

Guillem Lezcano ha dit...

si, aquest llibre esta molt bé, em va agradar molt, mel vaig llegir l'any passat.
La part que més em va agradar va ser, quan intenten trobar a l'indi Joe. Aquest any intentare llegirme el original.

Aina ha dit...

[b]claudia!
yes! aquest llibre el vaigllegir lany passat i em va agradar molt està molt bé
apa un petò
Aiina[/b]

Reyess!=) ha dit...

Aquest llibre mel vaig llegir
a primer i em va agradar força
perquè és molt divertit.

adeu!

Naiara Zarate ha dit...

Jo me'l estic llegin ara i el trobo molt divertit per tote les entremaliadures que fa en Tom

Sonia ha dit...

Aquest llibre el llegiem a 1r d'ESO i em va semblar força interessant. Per el que s'explicaba a la portada i per el que vaig veure al principi, sense haber de llegir-me el llibre ja vaig tenir una idea de com seria.
Sincerament dels llibres de lectura que es llegien a 1r d'ESO aquest és el que em va agradar més, i el més curt.

Naiara Zarate ha dit...

El llibre tracta sobre la vida d'un noi que es diu Tom.
En Tom és un noi molt entremliat que viu amb la seva tieta i un dia se n'enamora d'una noia que es diu Becky però ella s'enfada amb ell. Llavors en Tom es fa amic d'en Huckleberry Finn, vaan al cementiri i són tstimonis d'un assessinat, però juren no dir res sobre l'assassí perquè, si no els mataria.Després decideixen anar a buscar un tresor i descobrexen que l'Indi Joe (l'assassí del cementiri) amaga un.Un dia en Tom i la Becky entren en una cova i es perde, llavors Tom troba la sortida i se n'adona de que l'Indi Joe era mort. Al final Tom li diu a en Huck que vagin a buscar el tresor a la cova.
El llibre el recomano a tots els que els hi agradin les coses valentes i la intriga.
Li poso un 8 perquè és molt interessant però és d'intriga i a mi no m'agraden gaire.

blivia neves ha dit...

Aquest llibre mel vaig llegir l'any pasat.
El principi m'ha agradat molt, però el final no el vaig llegir...
Però el recomano.