divendres, 4 d’abril del 2008

El diari Lila de la Carlota, Gemma LIENAS

És un llibre sobre el feminisme. És divertit, però es fa pesat algun cop.
La protagonista (Carlota) comença a adonar-se del masclisme que hi ha al món. La noia se'n adona que el seu pare és molt masclista i això l'emprenya una mica.

La mare, l'àvia, els alumnes de l'institut i el seu germà l'ajuden a fer el diari sobre les diferències entre homes i dones.

Jo sóc una noia molt feminista, perquè no trobo just que els homes ens hagin de manar, i estic totalment d'acord amb la Carlota.

11 comentaris:

Esther ha dit...

Creieu que vivim en un món masclista? En què ho veieu?

Reyess!=) ha dit...

hola!!
aquest llibre es del institut?
m'agradaria llegir-lo
en vesdel diari vermell de la carlota el lila jajaja

Ja em diras algu =)

valle ha dit...

Hola aina!
aquest libre és de casa teva o es de l'institut?
m'agradaria sabero, m'interessa per llegir-lo!
Dons ja em diras alguna cosa.
petons :)

Susana ha dit...

Aina! Sabies que me l'anava a comprar? Ara que he llegit de que va, ho tinc més clar!
Gràcies!

daniela ha dit...

Hola,ami m'agradaria
llegirme el diari lila de la Carlota,jo en tinc el diari blau.
Encara no me'l he llegit,pero
per el que veig tots els diaris de la Carlota són entretinguts i fan passar una estona agradable .
petons!

blivia neves ha dit...

Aquest llibre deu estar molt bè!
M'encantaria llegrimel.

Nora ha dit...

Aquest llibre tracta sobre el masclisme i el feminisme que hi ha al voltant de la Carlota quan anava a segon d'ESO.
Tot va començar quan l'àvia de la Carlota, li va regalar un diari rosa amb taques liles, pel seu aniversari. Però com que ella era prou gran per escriure diaris va decidir fer-lo servir com a llibreta per apuntar totes les injusticies, a causa del masclismes i el feminismes, que passen pel seu voltant.

Amb amics i amigues de la Carlota i el seu germà, el Marc, va decidir formar un grup que es digués ASEMI.

També s'expliquen alguns casos sobre unes quantes noies que pateixen masclisme: A una d'uns 14 anys li havien da tallar el clítoris perquè el seu marit, un home de uns 35 anys, tingues més plaer a l'hora de fer l'amor.
Una noia que vivia a l'Iraq havia d'estar tancada a casa perquè a les dones no se'ls permetia sortir de casa, però a l'home sí. Però si ell moria tots els seus germans, germanes i la seva mare moririan. Tampoc no se'ls permitia si un dia es posaven malaltes que les visités un metge.

Aina ha dit...

el llibre és meu(:
sisi es molt interessant amb lu feminista que sooc io! xdd.
un petò
si voleu mel demaneu i us el deixo!

Ainaa

Aina ha dit...

si!
molt masclista!
els homes es pensen que pel fet de "tenir molta força" poden maltractar-nos i fer que els obeim quan ells vulguin! já!
i pel fet de tenir allo que els hi penja entre cames son millors! i un be negre!

no se si us heu plantejat mai què passaria si fóssim les dones les que els manéssim a ells, però segur que on els hi agradaria!
tothom es lliure de fer el que vulgui!
:@
apa un petò per totes noies!

VISCA LA LLIBERTAAT!
TOLERANCIA 0!
:) xdd.
aina

Lauraa ha dit...

Jo ja havia pensat en llegir-me aquest llibre, perquè ja me'l han recomenat algun cop.
Soc fan de la gemma Lienas i axò fa que me'l vulgui llegir amb més ganes. Segur què és molt interessant i divertit.

raquel ha dit...

M'agradaria llegir aquest llibre, segur que es molt interesant, pel que diu l'Aina. Ademés, soc fan de la Gemma Lienas, i tinc ganes de llegir tots els seus llibres, perquè m'agrada molt la seva manera d'escriure.