dijous, 10 d’abril del 2008

El príncep de la boira, Carlos RUIZ ZAFÓN

Tot va començar quan la família d'en Max, la família Carver es trasllada a una casa a la platja. En Max hi viu amb les seves dues germanes l'Alícia i la Irina, i els seus pares: en Maximilian i l'Andrea Carver.
Un dia en Max va anar a fer una pasejada al port amb la bicicleta, i va conèixer en Ronald, un nen que li ensenya el poble. Van quedar al matí següent per bucejar en un vaixell enfonsat.
En Max des de la terrassa de casa seva, veu un jardí d'estatues. Llavors decideix anar a veure que hi ha allà. Quan hi va arribar, va veure un pallasso que tenia un símbol: un arc amb una estrella de sis puntes. El pallassso estava amb la mà oberta, i quan es va girar la tenia tancada. Espantat, en Max va tornar corrents cap a casa.
Un altre dia amb la seva germana i en Ronald van anar a bucejar, i quan en Max es va fixar en el vaixell enfonsat va veure que tenia el mateix símbol que el pallasso.
L'avi d'en Ronald era el guardià del far, i va explicar la seva història. Que està relacionada amb el vaixell i el símbol.
Si us ha agradat la història, i voleu saber-ne el final, l'haureu de llegir. Us el recomano sobretot a aquells que us agradin les històries d'aventura i de misteri.

20 comentaris:

Esther ha dit...

Aquesta novel·la la vaig llegir fa temps, però recordo que em va deixar amb la sensació de què faltava alguna cosa... com si hi hagués una segona part...
Creus que el final és una mica precipitat?

Marc Farriols ha dit...

Si, el princep de la boira no se sap o acava nose trobo que harien de aver matat al princep...

mRtaa ha dit...

Si la veritat es que et deixa una mica parat perquè el final és molt bèstia, tot el final passa molt depressa i sembla com que no et dona temps a acabaru de pair tot.

Jordi Floriach Clark ha dit...

Sí, el autor va solucionar massa rapid el final.

Sí, era imprevissible, però no ha estat una alegria llegirlo, i mira que em va agradar tot el llibre, però m'agrada que tinguin finals feliços els llibres.

No crec que pogués tenir una segona part, seria massa ja...

vero ha dit...

esther:
Responen a la teva pregunta, teniu molta rao el final es massa bèstia i precipitat, es un final bastant trist, però a sigut igualmant un llibre molt maco

valle ha dit...

vero!
estic interessada per aquest llibre,
es el que m'estic llegint ara,
i m'agradaria que m'espliquesis una mica de que va.
espero que em responguis!
GRÀCIES :)

fernandito'H' ha dit...

La història, com ha dit la Vero, és molt maca.I lo que dieu és veritat: quan més avanças més suspens i cosas que no saps hi ha
i al final acabes amb tot el suspens com si aguessin tallat la história amb estisores.Ai... les històries no es poden acabar així, home!
Recomanat(i si fessin una segona part millor)

simó ha dit...

aquesta historia es molt intretinguda.jo mel vaig llegir fa 2 anys i em va agradar bastant ,pero la part final no macaba de agradar.

Naiara Zarate ha dit...

Jo també crec que el llibre es molt bo, però el final no m'ha agradat gens. Es van precipitar una mica, el princep tindria que haver mort i no qui va morir.

No us dic qui ha mort, llegiu-lo!

PaU ha dit...

Aquest llibre és molt entretingut i t'enganxa molt perquè vols saber el que passa al final.

Susana ha dit...

Potser estraia bé llegir-lo.
Si ho diu la Vero serà questió de llegir-se'l!
Tenint en compte els altres comentaris...Potser els que no l'hem llegit, ho hauriem de fer.

sergi ha dit...

el llibre acava massa ràpid trobo que tindria que ser més llarg i que el princep tindria que morir.

Roger San Andrés ha dit...

El princep de la boira, trobo que es un llibre molt, molt bo. M'entres l'estas llegint t'adintres en l'història i vols saber que passa. Per a mi, els factors més impoprtants que ens transmiteix el llibre es l'intriga i inclús la por que sents.

Mar ha dit...

Jo aquest llibre me l'he llegit en castellà. Esta molt bé, és entretingut i misteriós.
m'agrada la part del final, quan tot el que troba és la estrella de las 6 puntas.

Laia ha dit...

HOLAAA!
com esteuu toootts???
buenoo joo m'anava a llegiir aquest llibre peroo jolinn a ninguu li agrada com acabaa...
buenoo joo me'l llegiree i ja cumentare per explicar si m'ha agradat o no.
Dieu qe el llibre en sii us a agradat pero que el final no oiii?
buenoo aluumillor sii que el final es una mica rapiid no se...
a mi esque m'he l'han explicat.
M'han dit que es molt boo..


buenuu adeuu.

valle ha dit...

La família Carver es trasllada a un poble al costat de la platja.
A la nova casa, va morir ofegat Jacob Fleischmann als nou anys i la casa està envoltada de misteri.
Llavors apareix un nou personatge, el Príncep de la Boira, que concedeix qualsevol desig a un preu molt alt.
El únic fill, Max Carver, coneix a Roland i al seu avi, el farer.
Roland, Max i Alícia, la germana gran de'n Max, van a bucejar,i el Príncep de la Boira agafa a Roland, però Max aconseguix rescatar-lo.
El farer els explica la història del Príncep de la Boira, i les coses es comencen a aclarir perqué el pare d'en Max troba unes pel·licules antigues, gravades per Jacob Fleischmann. Si voleu saver que passa després, llegiu-lo.
Trobo que és un llibre una mica tràgic, però a la vegada intrigant.
M'ha agradat molt, us el recomano!

toni ha dit...

Jo també he llegit aquest llibre i em vaig quedar com una mica parat quan van dir que el Jacob era el Roland. I , a més, a més el final no m'agrada gens.

Guillem Lezcano ha dit...

Jo ja m'he llegit aquest llibre , però en Castellà i em va agradar molt. Des de aquell dia,vaig comprar llibres del Carlos Ruiz Zafón. Tinc els quatre llibres juvenils, tres son en Castellà i un és en català. Els de Castellà són ( El Principe De La Niebla, El Palacio De La Medianoche, que me l'estic llegint a Castellà i Marina. El de català es " Les LLums de Setembre, que mel llegiré per a català

daniela ha dit...

vero!
estic interessada per aquest llibre,sobretot pels comentaris
publicats de els que s'han legit aquest llibre en el blog.
petons!

blivia neves ha dit...

Aquest llibre m'he l'he llegit , per castellà ,bueno no es que l'hagi llegit, pèrò la Laura me'l
va explicar tot...i el final ...una mica bèstia, no us sembla?