divendres, 18 d’abril del 2008

La Volta al món en 80 dies, Jules VERNE

Molts el coneixereu, altres pot ser no, però aquest llibre és un clàssic de Jules Verne.
Si us agraden els llibres d’aventures, viatges i veure món, aquest llibre és recomanable. Viatges, problemes i una mica d'amor.
Phileas Fogg apostant-se 20.000 lliures, es proposa fer en 80 dies, una volta al món, passant per tots el països necessaris i segellant el passaport a cada lloc, per demostrar que no ha reduït el camí.
Disposa de l’ajuda de Passepartout, el seu recent nous majordom, que després de rebre, ben especificat els horaris de quan s’han de fer les coses, ja el primer dia els plans canvien precipitadament, ha de fer les maletes de seguida, perquè comença l’aventura.

El viatge és llarg, passen per Bríndist, Suez, Bombai, Calcuta, Hong Kong, Xangai, Yokohama, San Francisco, Nova York i Liverpool, esquivant dificultats constantment entre d'altres, la persecució de l'inspector Fix, que el vigila perquè és sospitós d'un robatori de ni més ni menys que 20.000 lliures, en un banc d'Anglaterra.

Durant el viatge realitza compres i promet primes d'alt valor, que fa que es gasti fins a 19.000 lliures.
A Índia troba una noia, Aouda, que els acompanya tot el viatge i... si ho voleu saber-ne més, llegiu-lo!

A mi m'ha agradat, és fàil de llegir i de comprendre, no es fa pesat.

11 comentaris:

Reyess!=) ha dit...

Jo també me le llegit
m'agradat bastant trbu que és molt fàcil de llegir.
adeu

oscar ha dit...

jo estic llegint aquest llibre, pero enuna altra versió. Demument magrada
pero surten paraules molt estranyes i
noms de ciutas i persones que no se qui son. M'halgrat d'aquell datall crec que esta molt bé.

Susana ha dit...

Hola Gent!
Resulta que a l'escola en vam parlar molt d'aquest llibre.
Es fàcil de llegir però ami no m'agrada.

vero ha dit...

m'hagradaría llegir-lo
putse m'hel llegueixo cuan m'acavi el meu.

sergi ha dit...

me llegit aquest llibre i trobo que és molt interesan, com donen la volta al mon en 80 dies el recumano per a thotom trobo que us podria agradar.

Laia ha dit...

HOLAA!
Aquet llibre si es com la pel.lcula a de sermolt macoo!
jo noo me l'he llegit però si que e vist la pel.liculaa!

adeuu!

Mar ha dit...

Jordi, per el que esplíques està molt bé, m'agradan les novel·las d'aventures i amb una mica d'amor com has dit tu.
Segurament me'l llegiré

Reyess!=) ha dit...

La volta al món en 80 dies és un relat d'aventures força entretingut.
Tracta d'un senyor, phileas fogg, esl seu criat Passapertout, el senyor Fogg diu que en 80 dies podría fer la volta al món.
En el viatge hi ha un policia que pensa que el senyor Fogg és un lladre .També hi ha una dona que és rescatada per Phileas Fogg de la qaul després s'enamora.

El que més m'agradat d'aquesta història ha estat quan s'enamora Fogg de la senyora Aouda .
Els personatge que més m'agradat ha estat el senyor Fogg perquè és molt valent , i el que menys el policia perquè és un pesat i a més a més no tenia raó.
per mi ha sigut bastant fàcil de llegir, penso que aquest llibre el podria llegir nens i nenes de la nostra edat i fins i tot més petits.
Jo el recumanaria a la gent que els agradin les aventures.

Esther ha dit...

D'aquest llibre s'han fet versions cinematogràfiques i sèries de dibuixos animats. Heu vist alguna d'aquestes adaptacions a la televisió?

blivia neves ha dit...

He vist la pel·licula, en la que surt el Jackie Chan o com s'escrivi, y està bè,però crec que en llibre no mágradaria.

vero ha dit...

Aquest llibre ha tingut molt exit. La meva cusina l'ha llegit i diu que l'agradat molt.