divendres, 6 de juny del 2008

La nit, Elie Wiesel


La història que he llegit, tracta sobre l'època dels nazis, en que una família de jueus, els van portar a un camp de concentració, nazi. El llibre explica la forma de supervivència d'aquesta famìlia, generalment segueix el pare i el protagonista (el seu fill). Aquest llibre tracta la tragèdia passada i la por. Et fa pensar que si estiguessis al seu lloc, que faries. Amb aquesta història no em sento gaire identificada, però et fa pensar en tot el que s'ha passat fa molt de temps que encara no existies, la gent d'aquells camps, feien seleccions per veure qui estava fort i qui no (el mataven), acostumava a fer olor a cendre, pel fum dels crematoris on mataven els malalts, dormien en blocs, per grups, i menjaven una o dos vegades al dia... A més a més es deia que en els camps de concentracié , els detinguts, han de pensar en si mateixos, i això és el que haurà de fer el protagonista , amb el seu pare.

Crec que li poso un 7, ja que com a drama està bastant bé, i el recomano a partir d'uns 11 anys.
He llegit aquesta història perquè crec que de tant en quant va bé llegir alguna cosa diferent.

3 comentaris:

Esther ha dit...

És millor tard que mai... però cal presentar els treballs a temps... Pensa en el que els passava als que no complien les normes dins d'un camp de concentració... jejeje! :)

mRtaa ha dit...

M'encanten els llibres de nazis!
Em fan posar a la pell dels jueus, i pensar en les injustícies que els i feien només per ser jueus. Vaig agafar justament el llibre del noi del pijama a ratlles per aixó
Potser que m'el llegiré aquest.

Lara ha dit...

Per esther:
Ja, tens rao xD
Bueno sort que no estic pas en un camp d'aquells...

M'estan agradant aquests tipus de llibres, només a vegades :)
Però tinc un petit problema, i es que necessitaré una enciclopedia o un diccionari al meu costat, per quan en llegeixi un altre llibre com aquest jejeje xD

Bueno en fi, m'en haig d'anar. Adeuuu =D