dissabte, 7 de juny del 2008

El noi del pijama de ratlles, John BOYNE

En Bruno és un noi de nou anys, que per la feina del seu pare, es veu obligat a cambiar de casa. Marxen a "Out-with". Bruno no està gens content, però hi ha una cosa que l'inquieta. Darrere de la seva finestra hi ha una tanca molt alta, i a l'altre costat de la tanca hi ha tot de gent molt prima i trista, tots amb un pijama de ratlles. Un dia Bruno decideix explorar, i decideix seguir la tanca, fins que troba a un nen a l'altre costat de la tanca: "el noi del pijama a ratlles", que li explica tot el que passa a l'altre banda de la tanca.

Em sembla que aquest llibre està molt bé per llegir, però potser no és per la nostra edat, potser per gent d'un parell d'anys més, encara que si es saben totes les barbaritats que feien els nazis potser sí que es pot arribar a entendre bé el llibre.
La meva valoració del llibre és: 9. M'agraden bastant els llibres que expliquen fets reals o que estan ambientats en una època real, i aquest la veritat és que compleix, encara que dubto que el fet sigui real. El final és una mica previsible, però igualment m'agrada el llibre.
El recomano!

2 comentaris:

Esther ha dit...

Jo he llegit aquesta novel·la durant aquest curs. Em va agradar força perquè dóna una visió molt innocent de tot el que va ser l'Holocaust nazi. Crec que és un llibre que us pot agradar, potser sí que és veritat que és necessari conèixer una miqueta d'història per no perdre's... De tota manera us el recomano! PD: Podeu mirar primer una enciclopèdia per saber que va passar durant la 2a Guerra Mundia.

Lara ha dit...

A mi també m'agraden, les tragedies així tipu nazis =D
Peró només de tant en cuant, hi han vegades que no m'agraden gens... ¬¬ Peró jo penso que no sempre tenen que ser históries felices, i m'agraden els dramas nazis, perquè en part es veritat que a passat aixó, no la història del personatge, però si el fet de que han existit els nazis.
Buenoo ja ens veuremm, ^^